توجه داشته باشید که شما میتوانید در شرکتی که در آن کار میکنید، با کمیتلاش و کسب تجربه بهسرعت پلههای ترقی را پشت سر بگذارید و ابتدا به جایگاه شغلی مدیر دیجیتال مارکتینگ و سپس به جایگاههای شغلی بالاتر مثل مدیر بازاریابی و فروش برسید. پیشبینی میشود که بازار کار دیجیتال مارکتینگ از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۳۰، حدود ۱۰ درصد رشد داشته باشد. حوزهی دیجیتال مارکتینگ شامل شاخههای مختلفی مثل بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل، PPC، و … است. بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization) یا CRO به معنی مجموعه اقداماتی است که برای تبدیل کردن مخاطبین شرکت در فضای مجازی، به مشتریان ثابت، انجام میشود. این کار نیز کاملا تخصصی است و شرکتها برای CRO نیازمند استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگهستند.
مثلا، اگر میخواهید آگهی استخدام کارآموز تولید محتوا را ببینید در نوار بالای آگهیها، نوع همکاری مورد نظرتان مثل کارآموزی یا دورکاری را انتخاب کنید و آگهی استخدام کارآموز تولید محتوا را مشاهده کنید. تقریبا همهی کسبوکارهای جدید و استارتآپها و شرکتهایی که میتوانند محصول یا خدمتشان را در فضای دیجیتال معرفی کرده و بفروشند، به استخدام دیجیتال مارکتینگ میپردازند. کارشناس بازاریابی دیجیتال در تیم بازاریابی شرکتها قرار میگیرد و با مدیر دیجیتال مارکتینگ کار میکنند. بازاریابی دیجیتال نوع جدیدی از بازاریابی است که در فضای دیجیتال اتفاق میافتد.
بررسی مداوم روند بازار و شناسایی یک یا دو گروه هدف برای ایجاد کمپین، از دیگر وظایف یک دیجیتال مارکتر محسوب میشوند. اگر به آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ نگاهی بیندازید، مشاهده خواهید کرد که در اغلب آنها تحصیلات اهمیتی ندارد و معیار مهم کارفرمایان میزان سابقه کاری و تواناییهای فردی کارجویان است. بااینحال، داشتن حداقل مدرک لیسانس در یکی از حوزههای بازاریابی، کسبوکار یا سایر رشتههای مرتبط مزیت محسوب میشود.
همچنین افرادی که در زمینه digital Marketing فعالیت میکنند باید بتوانند قدرت تجزیهوتحلیل بازار، نیازهای مخاطب و نتایج حاصل از بازاریابی را داشته باشند. این کار با اعداد و ارقام سروکار دارد و ارائهی گزارشهای کمیو مالی حاصل از بازاریابی از جمله مواردی است که نیاز به تحلیلهای عددی، توانمندی در بودجهبندی زمان و هزینهها را الزامیمیکند. کلیه خدمات ارائه شده در سامانه استخدام نیرو، مطابق با قوانین اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی جمهوری اسلامیایران و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامیایران است. یک بازاریاب از طریق بازاریابی شبکههای اجتماعی و با استفاده از بحثهای آنلاین، میکوشد تا برند خود را به مشتریان معرفی کرده و ترافیک بیشتری را بهسمت سایت هدایت کند. امروزه استفاده از روشهای سنتی بازاریابی، بهتنهایی برای رونقبخشیدن به کسبوکارها کافی نیستند.
جستجوهای مرتبط
ماهیت این حوزه کاری به گونهای است که باید هم دانش بازاریابی یا مارکتینگ داشته باشید و هم از ابزارهای دیجیتال برای بازاریابی شناخت کافی داشته باشید. سوال مهمیکه مطرح میشود این است که چقدر دانش بازاریابی برای استخدام دیجیتال مارکتر نیاز است. در پاسخ باید گفت اساس کار یک دیجیتال مارکتر، دانش مارکتینگ یا بازاریابی است.
در نهایت، شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگیکی از حرفههای پرتقاضا و سودآور در دنیای امروز است. با کسب مهارتهای لازم، داشتن تحصیلات مناسب و شخصیت مناسب میتوان در این حوزه به موفقیت رسید. در ایران نیز این شغل رو به گسترش است و فرصتهای شغلی زیادی برای علاقهمندان به دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. با توجه به روند رو به رشد دیجیتال مارکتینگ، نیاز به کارشناس تولید محتوا بیشتر از قبل شده است. در نگاه کلی به آگهی استخدام کارشناس تولید محتوادر کاربوم میتوان دید که بیشتر آگهیها در قسمت تحصیلات به داشتن حداقل مدرک کارشناسی اشاره کردهاند.
در صورتی که خود شما در دیجیتال مارکتینگ قوی باشید، نیازی به استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگنخواهید داشت. فارغالتحصیلان رشتهی مدیریت بازرگانی، به ویژه آنهایی که در گرایش بازاریابی تحصیل کردهاند، در اولویت تصاحب فرصتهای شغلی مارکتینگ قرار دارند. البته، مجموعهای از مهارتها، به همراه تجربهی کار بازاریابی، اهمیت زیادی در این شغل دارند. در این میان، استخدام کارشناس تولید محتواو کارشناس شبکههای اجتماعی و استخدام کارشناس سئو بیشتر به چشم میخورد. شما میتوانید تمام آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ را بر اساس شهر محل فعالیت و نوع همکاری، از سایر آگهیهای شغلی تفکیک کنید. شما در محیط کار دیجیتال مارکتینگ، محصور در افراد مختلفی هستید که هر کدام از آنها، مهارتهای متفاوتی دارند.
تحصیلات در دیجیتال مارکتینگ اهمیت چندانی ندارند و چیزی که مهم است، تجربه و مهارت است. با این حال، داشتن مدرک تحصیلی در بعضی از رشتهها، به شما کمک میکند تا در کارتان، حرفهایتر عمل کنید و سریعتر مسیر پیشرفت را بپیمایید. پیشینی میشود که بازار دیجیتال مارکتینگ، در دههی ۲۰۲۰، حداقل ۱۰ درصد رشد داشته باشد. امروزه، شرکتها به دلایل متعددی نیازمند سرمایهگذاری روی دیجیتال مارکتینگ هستند. بازاریابی هدفمند همراه با نرخ بازگشت سرمایهی بسیار بالایی که دارد، سبب رشد خیلی از شرکتها در دههی اخیر شده است. در حال حاضر، دیجیتال مارکتینگ روندی رو به رشد دارد و به نظر نمیرسد که حالا حالاها، قصد درجا زدن داشته باشد.
در این روش، از ابزارهای نرمافزاری برای خودکارسازی اقدامات بازاریابی استفاده میشود. سامانه استخدام نیرو در نظر دارد جهت تکمیل کادر نیروی انسانی درخواستی کارفرمایان اقدام به جذب نیرو جهت فعالیت به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگنماید. شما همواره میتوانید جدیدترین آگهیهای استخدامیحوزه دیجیتال مارکتینگ را در همین صفحه از سایت کاربرد پیدا کنید. سایت ایران استخدام در تاریخ ۱۳۹۱/۱/۱۰ راه اندازی شد و با تلاش گروهی و روزانه مدیران و نویسندگان خود در جهت تبدیل شدن به مرجع بروز آگهیهای استخدامیگام برداشت. سعی همیشگی همکاران ما ارائه مطلوب و با کیفیت آگهیهای استخدامیخدمت بازدیدکنندگان محترم این سایت بوده است.
همانطور که گفتیم، تعداد پایین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با تقاضای بالا برای این متخصصان، دستمزد آنها را در مقایسه با خیلی از مشاغل دیگر، بالا برده است. با توسعه و گسترش روزافزون فناوریهای جدید و نفوذ اینترنت در زندگی ما، کسبوکارها چارهای جز استفاده از روشهای نوین برای فروش محصولات و خدمات خود ندارند. در نتیجه بازاریابی آنلاین در کنار دیگر روشهای بازاریابی، به یکی از ابزارهای حیاتی شرکتها برای فروش بیشتر تبدیل شده است.
استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ: مهارتها، وظایف، و بازار کار در ایران
مدرک کارشناسی و بالاتر رشتههای حوزه فناوری اطلاعات، بازاریابی ، مدیریت بازرگانی و اقتصاد مناسب این شغل میباشند. البته در برخی مواقع نیز دیده میشود که کارفرمایان اقدام به بکارگیری افراد توانمند در این حوزه با مدرک تحصیلی غیر مرتبط و یا حتی بدون مدرک تحصیلی میکنند. با رشد فضای مجازی و اینترنت در ایران ، واژهای جدید تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل جدید و نوظهور پیدا شد. ابتدا حوزهی تخصصی خود را مشخص کرده (مثلاً کارشناس شبکههای اجتماعی) و دورههای آموزشی مرتبط با آن را بگذرانید.
اگر دوست داشته باشید بازارها و صنایع مختلف را در طول دوران حرفهای خود تجربه کنید، یکی از بهترین شغلها برای شروع، دیجیتال مارکتینگ است. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ در تمامیصنایع و بازارها کاربرد دارد، شما میتوانید در بازارها و صنایع مختلف به دیجیتال مارکتینگ بپردازید و هز زمانی که بخواهید از بازاری به بازار دیگر بروید. شغل دیجیتال مارکتینگ، مزیتهای متعددی دارد که در اینجا میخواهیم به مهمترین آنها اشاره کنیم.
گوشیهای هوشمند، تبلت، لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی تقریبا در هر خانه، شرکت یا سازمانی یافت میشوند و بسیاری از مردم، بیشتر وقت خود را در محیطهای آنلاین سپری میکنند. بههمین دلیل است که بازاریابی، به محیطهای مجازی و آنلاین راه یافته و البته در این محیط بسیار موفق بوده است. بهینهسازی برای موتورهای جستجو یا همان سئو (SEO) را میتوان از نظر فنی، بیشتر یک ابزار برای بازاریابی درنظرگرفت.
بر اساس آمار ایران سلری از متوسط درآمد یک کارشناس بازاریابی دیجیتال در شهر تهران، انتظار میرود در سال 1403 حقوق این متخصصان ماهیانه 14 میلیون و 500 هزار تومان باشد. بسته به سوابق شغلی، تسلط بر ابزارهای مارکتینگ و دورههای آموزشی طی شده میتوان از این فرصت شغلی انتظار درآمدهای بیشتر داشت. علاوه بر موارد بالا، در سالهای اخیر تعداد آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ و سئو که بهصورت دورکاری هستند، افزایش یافته است. شما میتوانید این آگهیهای استخدامیرا در همین صفحه از جاب ویژن نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل برای آنها رزومه بفرستید. از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ، شغلی کاملا جدید است، هنوز در کشور ما، تعداد کارشناسان این حوزه بسیار پایین میباشد.
کسبوکارهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، بیشترین نرخ بازگشت سرمایه از دیجیتال مارکتینگ را دارند. بنابراین، نیاز آنها به استخدام کارشناس بازاریابی در حوزهی فضای مجازی، بیش از سایر کسبوکارها است. هدف از طراحی این موتور جستجوی قوی و هوشمند، خدمترسانی به شما کارجویان عزیز و تسهیل و تسریع فرایند کاریابی و استخدام شدن است. تفاوت و تمایز اصلی و مهم سایت کاربرد با سایر پلتفرمهای کاریابی این است که تمام آگهیهای استخدامیمنتشرشده در منابع معتبر را یکجا جمع میکند و در اختیار شما قرار میدهد تا هیچ آگهی استخدامیاز نگاه شما مخفی نماند. در اینجا برای مشاهده فرصتهای استخدامیهیچ هزینهای پرداخت نمیکنید و بهسرعت میتوانید از جدیدترین آگهیهای استخدام شرکتهای بزرگ و معتبر نیز باخبر شوید.
فیلترهای مختلف جستجوی آگهیهای استخدام کاربوم به شما کمک میکند در جستجوی آگهی استخدام مدیر دیجیتال مارکتینگ یا استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگیا کارآموزی دیجیتال مارکتینگ دست شما بازتر باشد. اکثر آگهی استخدام دیجیتال مارکتینگ در کاربوم، برای استخدام کارشناس سئو، استخدام کارشناس شبکههای اجتماعی، استخدام کارشناس تولید محتوااینستاگرام، استخدام کارآموز دیجیتال مارکتینگ و شبیه به اینها هستند. فقط لازم است که شما یک رزومه خوب و دقیق تهیه کنید و در آن مهارتها و پروژههای کوچک تولید محتوای خود را بهخوبی توصیف کنید.
کاربوم آگهی استخدام تولید محتوا در زمینههای مختلف و متنوعی دارد که این امکان را برایتان فراهم میکند تا گزینههای زیادی را برای درخواست استخدام در دست داشته باشید. در این شیوه بازاریابی ممکن است شما در حال خواندن اخبار در یک سایت خبری باشید و همزمان تبلیغات مختلفی را در سایت مشاهده کنید. حتی در هنگام استفاده از یک اپلیکیشن خاص روی گوشی موبایل، ممکن است تبلیغاتی به شما نمایش داده شود. در حقیقت دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) دارای اشکال مختلفی مانند ویدیوی آنلاین، نمایش تبلیغات در محیط وب، بازاریابی موتورهای جستجو و پستهای منتشر شده در شبکههای اجتماعی است. مواردی که در بالا اشاره کردیم، چالشهایی است که تمام کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با آن روبهرو هستند. متخصصانی که در ایران حضور دارند علاوهبر موارد نامبرده در زمینهی دسترسی به اینترنت و شبکههای اجتماعی نیز محدودیتهای بسیاری دارند.
در هر صنعتی اگر یک بنگاه بخواهد حرفی برای زدن داشته باشد، باید دیجیتال مارکتینگ را جدی گرفته و تیم مارکتینگ را با افرادی تشکیل بدهد که مهارتهای لازم برای استخدام دیجیتال مارکتینگ را دارا باشد. معمولا یک دیجیتال مارکتر، کارشناس دیجیتال مارکتینگیا یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، بهمنظور ایجاد راهحلهای خلاقانه برای حفظ برند، با شرکتهای فعال در حوزه بازاریابی همکاری میکند. همچنین یک متخصص بازاریابی دیجیتال برای فروش بیشتر محصولات، همکاری زیادی با گروه بازاریابی شرکت دارد.
در تعریفی میتوان سئو را هنر و علمیدانست که یک سایت را به موتورهای جستجو، بهشکلی جذاب معرفی میکند. شرکت داده پرداز هوشمند رادیس جهت تکمیل کادر خود در استان تهران، شهر تهران (منطقه ۶، گاندی) از متقاضیان واجد شرایط دعوت به همکاری میکند. متقاضیان واجد شرایط میتوانند با کلیک روی لینک تکمیل فرم استخدام، با انتخاب شغل مورد نظرشان رزومه خود را ارسال نمایند. در واقع میتوان گفت شرط اصلی ورود به این شغل داشتن تحصیلات مرتبط و اصلا داشتن تحصیلات دانشگاهی نیست بلکه داشتن مهارتهایی است که در زیر به انها اشاره میشود اما داشتن تحصیلات مرتبط میتواند نکته مثبتی در رزومه شما باشد.
ادمین شبکههای اجتماعی
کاشناس تولید محتوا حضوری یا کارشناس تولید محتوا دورکاری، دو شکل رایج استخدام کارشناس تولید محتوااست. تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی یکی از شاخههای فعالیت یک تولیدکننده محتوا است. اگر تولید محتوا کار نکردهاید، میتوانید به استخدام کارآموز تولید محتوا توسط شرکتها امیدوار باشید. استخدام تولید محتوا غیرحضوری، استخدام محتوا نویس دورکار و استخدام تولید محتوا در منزل نیز چیزهایی است که توسط کارفرماها جستجو میشود.
ازاینرو، اغلب سازمانها در حال تقویت بخش دیجیتال مارکتینگ خود هستند تا از طریق ایمیل مارکتینگ، تولید محتوا، رسانههای اجتماعی و ... در حقیقت امروزه، تبلیغات به شیوههای سنتی، کارایی گذشته را ندارند و شرکتها باید محتوای بامعنی تولید کنند تا مشتریان بتوانند بهراحتی، به آنها در فضای مجازی و از طریق ابزارهای دیجیتال، دسترسی داشته باشند. رقابت بالای کسبوکارها در فضای مجازی برای معرفی برند، محصولات و خدمات خود، جذب مشتریان و نهایتا، تجارت الکترونیک موفق، بازار کار دیجیتال مارکتینگ را بسیار داغ کرده است. با توجه به اینکه دیجیتال مارکتینگ، شاخهای نوظهور از بازاریابی میباشد، هنوز رشتهای دانشگاهی برای آن تعریف نشده است. بنابراین، تعداد افراد متخصص در این حوزه، نسبت به نیاز روزافزون بازار، بسیار معدود است.
شما چه تازهکار باشید، چه سابقه کار زیادی به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگداشته باشید، قطعا در یکی از شاخههای دیجیتال مارکتینگ متخصص خواهید شد. شما با یادگیری دیجیتال مارکتینگ تنها در مهارت، متخصص نمیشوید، بلکه مهارتهای گوناگونی را به دست میآورید. بنابراین شما میتوانید به عنوان متخصص سئو، مدیر شبکههای اجتماعی، مدیر بازاریابی محتوایی یا هر شاخهی دیگری از دیجیتال مارکتینگ، مشغول به کار شوید. همهی کسبوکارها در حال تغییر رویکرد از روشهای سنتی بازاریابی به روشهای بازاریابی دیجیتال هستند. در نتیجه، شرکتها به دنبال استخدام کارشناس مارکتینگ آشنا با بازاریابی دیجیتال میباشند تا بتوانند در این بازار رقابتی، دوام بیاورند.
بنابراین، حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگدر مرحلهی کارآموزی، نسبت به خیلی از مشاغل، بالاتر است. تقریبا تمامیشرکتها و سازمانها اگر بخواهند از ابزارهای دیجیتال برای مارکتینگ و یا همان بازاریابی استفاده کنند، بایستی از کارشناس دیجیتال مارکتینگاستفاده کنند و یا اینکه از خدمات شرکتهای فعال در زمینه بازاریابی دیجیتال بهره بگیرند. در هر صورت بازار استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ به دلیل افزایش استفاده شرکتها و سازمانها از خدمات بازاریابی دیجیتال بسیار پر تقاضا و گرم است.
در حالی که برخی از افراد بدون تحصیلات آکادمیک به دیجیتال مارکتینگ ورود کردهاند، بسیاری از کارشناسان این حوزه دارای مدرک تحصیلی در رشتههای مرتبط مانند مدیریت بازرگانی، ارتباطات، IT یا بازاریابی دیجیتال هستند. همچنین، داشتن گواهینامههای تخصصی از موسسات معتبر مانند Google Analytics، Google Ads، و HubSpot میتواند به کارشناس دیجیتال مارکتینگکمک کند تا در این شغل موفقتر باشد. معمولا در سالهای اولیهی کار به عنوان دیجیتال مارکتینگ، تنها در یک یا دو شاخهی سادهتر بازاریابی دیجیتال فعالیت دارید. پس از چندین سال کسب تجربه به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، معمولا مدیریت کمپینهای دیجیتال مارکتینگ به عهدهی شما قرار میگیرد.
در حقیقت به هر شیوهای از بازاریابی که در آن برای تبلیغات از وسایل الکترونیکی استفاده میشود، بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ گفته میشود. یک متخصص بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتر، از طریق این محیط دیجیتال و آنلاین، پیامهای تشویقی و تبلیغی خود را برای خرید محصولات و خدمات به مشتریان منتقل کند. جابویژن بعنوان اولین ارائه دهنده بسته جامع خدمات کاریابی و استخدام، تجربه برگزاری موفق ادوار مختلف نمایشگاههای کار شریف و ایران را در کارنامه کاری خود دارد. سیستم هوشمند انطباق، رزومه ساز دو زبانه، تستهای خودشناسی، ارتقای توانمندیها به کمک پیشنهاد دورههای آموزشی و همکاری با معتبرترین سازمانها برای استخدام از ویژگیهای متمایز جابویژن است.
از آنجایی که این حوزه، کاملا نوظهور است، هنوز تعداد افراد متخصص در آن، چندان زیاد نیست. به همین دلیل، شرکتها برای جذب بهترین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، با هم دیگر رقابت میکنند. بههمین جهت است که امروزه، نیاز به استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگبیش از پیش احساس میشود.
تمامیحقوق این سایت برای آلتین سیستم محفوظ است و هر گونه سوءاستفاده از آن پیگرد قانونی دارد. نگارش کلمات کلیدی خود را بررسی کنید؛ کلمات کلیدی دیگری را انتخاب کنید؛ اگر از فیلتری استفاده کرده اید، آن را حذف کنید.
استخدام سئو در پردیس
هدف یک بازاریاب محتوا از بازاریابی محتوا، جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آنها به مشتریان واقعی است. مشتریان انتظار دارند تا شرکتها در سایتهای خود، مطالبی مفید و جذاب را منتشر کنند. یک کارشناس تولید محتوا ضمن خلق محتوایی که رتبه خوبی را در موتورهای جستجو کسب میکند، باید بتواند کاربران را به تعامل بیشتر با سایت تشویق کند. از آنجایی که کارجویان برای استخدام دیجیتال مارکتینگ باید با حوزههای بازاریابی آنلاین آشنایی کافی را داشته باشند، در ادامه به معرفی برخی از انواع بازاریابی دیجیتال میپردازیم. منظور از دیجیتال مارکتینگ، استفاده از اینترنت، شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو و دیگر کانالهای دسترسی به مصرفکنندگان برای انجام بازاریابی محصول یا خدمات است. بعضی از متخصصین بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ را حوزهای کاملا جدید از مارکتینگ میدانند که در آن از روشهای جدیدی برای دسترسی به مشتریان و درک رفتار آنها استفاده میشود.
درحالی که در سراسر دنیا سالها از عمر این روش بازاریابی میگذرد، دیجیتال مارکتینگ در ایران نسبتا جدید است. بنابراین میتوان انتظار داشت که در سالهای پیش رو شمار کارشناسان این حوزهی کاری روبه افزایش باشد. کسی که در دیجیتال مارکتینگ، متخصص میشود و مشاغل مدیریتی را تصاحب میکند، با چند سال تجربه میتواند به جایگاه شغلی مدیر بازاریابی و تبلیغات شرکت برسد.
یکی از فاکتورهای تعیین کننده موفقیت یا عدم موفقیت در یک شغل ، تناسب روحیه و شخصیت افراد با آن شغل است لذا دانستن این مهم میتواند کمک بسیاری به موفقیت افراد در آینده شغلیشان کند. تیپ شخصیتی مناسب متقاضیان این شغل بر اساس ۱۶ تیپ شخصیتی mbti عبارت است از • ENFP• ENFJ• INTP• INTJ• ENTP• ENTJ• ESTP• ESTJیک کارشناس دیجیتال مارکتینگبایستی خلاق و ایده پرداز باشد . پس از پایان دورهی کارآموزی میتوانید به دنبال مشاغل مرتبط با دیجیتال مارکتینگ، مثل کارشناس سئو یا کارشناس شبکههای اجتماعی باشید. اگر شما به دیجیتال مارکتینگ علاقهمند باشید، میتوانید آن را به صورت خودآموز یاد بگیرید. البته، تحصیلات در رشتههای مرتبط مثل مدیریت بازرگانی و MBA، کمک زیادی به شما خواهد کرد.
استخدام تولید محتوا در تهران
در نتیجهی این تحولات در بازاریابی از شیوههای سنتی به شیوههای دیجیتال، شغلی به نام کارشناس دیجیتال مارکتینگایجاد شده که هنوز رشتهای رسمیدر دانشگاههای کشور ما برای آن تعریف نشده است. تعداد افراد حرفهای در بازاریابی دیجیتال، هنوز خیلی پایینتر از نیاز بازار است. به همین دلیل، بازار کار دیجیتال مارکتینگ، بسیار داغ است و حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگ، نسبتا بالا محسوب میشود. آشنایی با اکسل، توانایی برنامهریزی، مهارت کار تیمی، مهارت شناسایی و حل مسئله و خلاقیت از جمله مهارتهای لازم برای استخدام کارشناس تولید محتوااست.
با توجه به رشد استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی، کسب و کارهای جهانی { سئو مگ|} برای جذب مشتریان بیشتر نیازمند کارشناسان ماهر در این زمینه هستند. به این ترتیب، بازار جهانی کار برای دیجیتال مارکتینگ همواره در حال رشد است و فرصتهای شغلی زیادی در این حوزه وجود دارد. کاربوم آگهی استخدام دیجیتال مارکتینگ در حوزههای متنوعی دارد که به شما این امکان را میدهد تا گزینههای مختلفی را برای استخدام دیجیتال مارکتر یا استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگپیش روی خود داشته باشید. معمولا دورهی کارآموزی دیجیتال مارکتینگ، حدود یک سال طول میکشد و شما را برای انجام تمامیکارها در حوزهی بازاریابی دیجیتال آماده میکند. البته برای متخصص شدن در هر یک از شاخههای دیجیتال مارکتینگ، باید دورههای مخصوص هر شاخه را بگذرانید. به عنوان مثال، برای متخصص شدن در سئو باید دورههای آموزش بهینهسازی موتور جستجو را سپری کنید.
به همین دلیل، استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگیک نیاز اساسی برای بسیاری از شرکتها و برندها است. در این مقاله به بررسی وظایف، مهارتهای مورد نیاز، شخصیت مناسب و بازار کار این شغل در ایران و جهان خواهیم پرداخت. فیلترهای آگهیهای استخدام کاربوم به شما کمک میکند برای جستجوی آگهی استخدام تولید محتوا دسترسی بیشتری داشته باشید.
در این حرفه، شما از طریق کار کردن با آدمهای مختلف، رشد بیشتری میکنید و چیزهای جدیدتری میآموزید. کار کردن در چنین محیطی به افزایش خلاقیت شما کمک میکند و مهارتهای شما را گستردهتر میسازد. از آنجایی که خدمات دیجیتال و حضور مردم در فضای مجازی، به سرعت در حال افزایش است، خیلی از کسبوکارها، فضای مجازی را برای تبلیغات محصولات یا خدمات خود، هدف گرفتهاند. بنابراین، شاخهای جدید از بازاریابی به نام دیجیتال مارکتینگ با شاخههای مختلف، توسعه پیدا کرده است.
شخصیت مناسب برای این شغل
در سامانه استخدام نیرو مشاغل بر اساس دسته بندی و نمایش ویژگیهای شغلی، بطور دقیق با تمام جزئیات درج میگردند. کارفرمایان با مراجعه به سایت و ایجاد آگهی استخدام، میتوانند طبق فرمت از پیش تعیین شده اقدام به تکمیل فرمهای استخدام نمایند. تولیدکنندگان محتوای متنی، عکاسها، کسانی که در ساخت کلیپها و تیزرهای تبلیغاتی مهارت دارند و گرافیستها میتوانند در تیمهای بازاریابی محتوایی، فعالیت کنند.
- {
- کلیه خدمات ارائه شده در سامانه استخدام نیرو، مطابق با قوانین اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی جمهوری اسلامیایران و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامیایران است.
- |}{
- اگر میخواهید بدانید که سطح این مهارتها در شما چگونه است، میتوانید به صفحهی «خودت رو بشناس» در کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید.
- |}
- هدف از طراحی این موتور جستجوی قوی و هوشمند، خدمترسانی به شما کارجویان عزیز و تسهیل و تسریع فرایند کاریابی و استخدام شدن است.
- {
- تمامیشرکتهایی که در دنیای دیجیتالی وبسایت یا شبکههای اجتماعی فعالیت دارند، به استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگنیاز دارند.
- |}
- آشنایی با اکسل، توانایی برنامهریزی، مهارت کار تیمی، مهارت شناسایی و حل مسئله و خلاقیت از جمله مهارتهای لازم برای استخدام بازاریابی اینترنتی است.
- از آن جایی که اکثر مشاغل دیجیتال مارکتینگ نیازمند تحصیلات نیستند، هر کسی که تنها اندکی با فناوری آشنایی داشته باشد، بتواند با نرمافزارهای عمومیکار کند و زبان انگلیسی را در حد ابتدایی بداند، میتواند یادگیری دیجیتال مارکتینگ را شروع کند.
کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
لذا متقاضیان به همکاری میتوانند از طریق سامانه استخدام نیرو فرم درخواست همکاری خود را تکمیل و ارسال نمایند. با ثبت نام و ایجاد رزومه در سامانه، رزومه شما در بانک رزومه منتشر شده و در دسترس تمامیکارفرمایانی که متقاضی نیرو با تخصص شما هستند قرار میگیرد. متقاضیان واجد شرایط میتوانند جهت ارسال رزومه خود، روی دکمه ارسال رزومه کلیک نمایند. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. مزیت این دورهها بهروز بودن و بهرهگرفتن از آخرین منابع آموزشی است که به صورت آنلاین میتوانید از آنها استفاده کنید.
استخدام تولید محتوا
همچنین گذراندن دورههای معتبر دیجیتال مارکتینگ، شانس شما را برای استخدام بالاتر میبرد. شما میتوانید برای مشاهدهی دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ، به صفحهی مگ سئوتوانمندتر شو جاب ویژن مراجعه کنید. بسیاری از سازمانها برای استخدام دیجیتال مارکتینگ، دورههای کارآموزی برگزار میکنند و پس از پایان دوره، موفقترین افراد را از بین کارجویان خانم و آقا جذب میکنند.
با افزایش دیوانهوار استفاده از فضای مجازی در زندگی روزمرهی انسانها، اهمیت بازاریابی دیجیتالی یا دیجیتال مارکتینگ، روزبهروز بیشتر میشود. در حال حاضر، بسیاری از کسبوکارهای خصوصی و حتی سازمانهای دولتی، همه یا بخشی از فعالیتهای خودشان را به صورت غیرحضوری و آنلاین انجام میدهند. بنابراین، نیاز به استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ، به شدت در حال افزایش است. یکی از قسمتهای سایت یک شرکت، بلاگ است که باید بهطور مرتب مقاله در آن منتشر شود. درواقع یکی از مهارتهای مورد نیاز استخدام کارشناس تولید محتوا، تسلط بر بازاریابی محتوایی است. بازاریابی دیجیتال دیر یا زود باید برای همهی کسبوکارها به یک امر حیاتی تبدیل شده و ارزش و اهمیت آن بیشتر هم میشود.
{
استخدام تولید محتوا در پردیس
|}
در سالهای اخیر، بازار کار دیجیتال مارکتینگ در ایران به طور قابل توجهی رشد کرده است. بسیاری از شرکتها و استارتاپها به دنبال استخدام کارشناسان دیجیتال مارکتینگ با تجربه هستند. این شغل در ایران به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز و تبریز از تقاضای بالایی برخوردار است. رزومه خود را ارسال کنید، پیشنهاد میکنیم قبل از هر اقدامیابتدا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. کارفرمایان برای استخدام کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر تخصص و مهارتها، ویژگیهای شخصیتی و پارامترهای هوش را نیز در نظر میگیرند. اگر در جستجوی کار در سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن هستید و میخواهید بدانید که آیا ویژگیهای شخصیتی و پارامترهای هوشی شما با این گروه شغلی تطابق دارند یا خیر، میتوانید در آزمونهای شخصیتشناسی جاب ویژن شرکت کنید.
به دلایل گفته شده، امروزه، سازمانهای بزرگ و کوچک، شدیدا نیازمند استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگهستند. حضور گستردهی مردم در فضای مجازی، رسانههای دیجیتال را به بهترین ابزارها برای بازاریابی تبدیل کرده است. بنابراین، تمامیسازمانهای فعال در بخشهای مختلف صنعتی و تجاری، سرمایهگذاریهای عظیمیروی بازاریابی در فضای مجازی میکنند که معمولا نرخ بازگشت سرمایهی بسیار بالایی دارد.
البته این انتهای مسیر نیست و کسی که حوزهی پراهمیت بازاریابی را مدیریت میکند، نهایتا میتواند به جایگاههایی مثل مدیر اجرایی و نهایتا مدیر عامل شرکت برسد. معمولا در تیمهای دیجیتال مارکتینگ، برنامهنویسان و طراحان سایت، با همکاری کارشناس دیجیتال مارکتینگ، تجربهی کاربری سایت یا اپلیکیشن شرکت را طراحی میکنند. بهینهسازی کردن، رقابتی بیپایان بین تیمهای دیجیتال مارکتینگ کسبوکارهای رقیب است و هر شرکتی که از بهینهسازی موتور جستجو غافل شود، در رقابت برای فروش محصولات و خدمات خود، شکست خواهد خورد. وقتی مشتریان از گوگل برای پیدا کردن خدمات یا محصول خاصی استفاده میکنند، گوگل سایتهایی را زودتر به آنها نمایش میدهد که بهتر بهینهسازی شده باشند. رنگینگ نمایش وبسایتها در صفحات جستجوی گوگل مدام در تغییر و است و هر زمانی که شرکتها در سئو کردن سایت خود کمکاری کنند، بلافاصله جای خودشان را به شرکتهایی میدهند که سایتشان را بهتر SEO میکنند.
شغل دیجیتال مارکتر یکی از مشاغلی است که بازار کار بسیار خوبی هم در ایران و هم در خارج از کشور دارد. در سالهای اخیر مخصوصاً بعد از همهگیری کرونا، عادات و رفتار خرید مردم تغییر زیادی کرده است و برندها و کسبوکارها تمرکز خود را روی بازاریابی دیجیتال و رسانههای اجتماعی گذاشتهاند. ازاینرو، بر اساس دادههای جمعآوریشده از لینکدین، در سالهای اخیر بازار کار کارشناسان دیجیتال مارکتینگ 116.4 درصد بهتر شده است. در همین حال، بازار کار تبلیغات رسانههای اجتماعی 45.9 درصد، مهارت در اینستاگرام 28.4 درصد، بهینهسازی شبکههای اجتماعی 26.2 درصد و دانش لینکدین 25.7 درصد افزایش یافته است. جدیدترین آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ در تهران هر روز در این صفحه منتشر میشوند. با بررسی آگهیهای موجود در این صفحه، از طریق راههای ارتباطی مندرج در متن آگهی میتوانید با شرکت مورد نظر تماس بگیرید و به عنوان کارشناس یا مدرس دیجیتال مارکتینگ، درخواست همکاری دهید.
در این مقاله میخواهیم در رابطه با شرایط و نیازمندیهای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگصحبت کنیم. مزایای این شغل، بازار کار آن و مسیر حرفهای دیجیتال مارکتینگ، از دیگر موضوعات مورد بحث ما خواهند بود. امروزه دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین بخشهای کسب و کارهای موفق در دنیای دیجیتال است.
فردی که عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگرا یدک میکشد، باید مهارتهای لازم برای این کار را داشته باشد. اما مؤسسههای زیادی دورههای آموزش دیجیتال مارکتینگ برگزار میکنند و عمدتا مدرک معتبر هم ارائه میدهند. اما معیار استخدام نیروی دیجیتال مارکتینگ برای شرکتها، بیشتر مهارتهای عملی است که فرد در این حوزه یاد گرفته است. حوزه دیجیتال مارکتینگ باتوجه به ماهیت مجازی و آنلاین خود، پیوسته در حال تغییر است. بههمین دلیل کارجویانی که علاقهمند به کاریابی و کار در فرصتهای شغلی این حوزه هستند، باید همواره دانش خود را بهروز نگهدارند.
{
مهارتهای پرتکرار در آگهی استخدام دیجیتال مارکتینگ
|}
با کاربرد، بدون مراجعه به سایتهای کاریابی مختلف، آگهیهای استخدامیبیشتری را در زمان کمتری مشاهده میکنید. از آنجایی که میدانیم شما هم از اتلاف وقت بیزار هستید، پیشنهاد میکنیم همین الان فرصت شغلی دلخواه خود را در سایت کاربرد جستجو کنید تا بدون معطلی استخدام شوید. کار کارشناس دیجیتال مارکتینگدر حوزهی بازاریابی شبکههای اجتماعی این است که بهترین شبکههای اجتماعی را برای تبلیغات شرکت پیدا کند و کمپینهای تبلیغاتی در این شبکههای اجتماعی را مدیریت نماید.
اگر میخواهید بدانید که سطح این مهارتها در شما چگونه است، میتوانید به صفحهی «خودت رو بشناس» در کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید. اگر در دیجیتال مارکتینگ توانمند باشید، میتوانید به عنوان فریلنسر مشغول شوید و خدمات خود را در منزل و به صورت پروژهای به مشتریان خود عرضه کنید. به جای اینکه هر روز مجبور باشید رفتوآمدهای خطرناک و پرهزینه به محل کار را تحمل کنید، در راحتی منزل خود مینشینید و تنها چیزی که برای کار کردن نیاز دارید، یک لپتاپ و اینترنت است. همچنین اگر برای شرکتی خاص کار میکنید، ممکن است دورکار باشید یا اینکه با تقاضای دورکاری شما موافقت شود.
اما مثل هر حرفهی دیگری، نیاز نیست کل دانش این حوزه را کسب کرده و سپس وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شد. میتوان با مطالعهی کتابهایی با عنوان اصول بازاریابی که در بازار کتاب بسیار فراوان هستند، به دانش نسبی مورد نیاز رسید و برای آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ رزومه ارسال کرد. از فرصتهای استخدام کارآموز دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا هم تجربه خود را بالاتر ببرید و هم فرصت کافی برای گذراندن دورههای مرتبط با حوزههای دیگر بازاریابی دیجیتال را داشته باشید. البته حقوق کارشناس دیجیتال مارکتینگدر مرحلهی کارآموزی چندان بالا نیست و در برخی از این دورهها نیز حقوقی به شما پرداخت نمیشود.
پس از دورهی کارآموزی میتوانید برای آگهیهای استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگرزومه ارسال کنید و در یک شاخه فعالیت خود را شروع کرده و رفتهرفته، با جایگاههای مدیریتی در دیجیتال مارکتینگ برسید. آشنایی با اکسل، توانایی برنامهریزی، مهارت کار تیمی، مهارت شناسایی و حل مسئله و خلاقیت از جمله مهارتهای لازم برای استخدام بازاریابی اینترنتی است. امروزه تقریباً تمامیفعالیتها ازجمله سرگرمییا خرید بهصورت آنلاین و اینترنتی انجام میشوند.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتمهای گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکههای اجتماعی|مدیریت شبکههای اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}