از آنجا که هدف این استراتژی بهبود برنامه شما و گسترش تأثیر برند شماست، انتخاب مدیر برنامه همکاری در فروش یکی از مراحل ضروری در این مسیر است. مثلآ CRM دیدار علاوه بر مدیریت مشتریان، اطلاعات دقیقی از فعالیتهای فروش ارائه میده یا ابر آروان با ارائه خدمات تحلیل دادههای رفتاری مشتریان و بازار، به تیمهای فروش برای تصمیمگیری بهتر کمک میکنه. مدیران فروش موثر با نشان دادن رفتارها و مهارتهای مورد نظر از جلو رهبری میکنند. مدیران با مشارکت فعال در فعالیتهای فروش، مانند جستجو، مذاکره، و بستن قراردادها، الهام بخش و انگیزه تیم میشوند.
چگونه CRM فروش شما را افزایش میدهد؟
بنابراین وقتی میگوییم ابزار فروش، منظورمان یک اصطلاح بسیار کلی است که خود میتواند شامل تعدادی فناوری دیگر باشد. به زبان ساده، امضای الکترونیکی روشی دیجیتالی برای قرار دادن قلم روی کاغذ و طراحی است. ابزارهای امضای الکترونیکی و نرمافزارهای پیگیری اسناد این امکان را در اختیار کاربران قرار میدهند که به طور ایمن امضایشان را در سوابق الکترونیکی مانند قراردادهای فروش و پیشنهادها ثبت کنند. به زبان ساده، ابزارهای فروش به ابزارهای دیجیتالی گفته میشود که توسط متخصصان فروش برای آسان کردن کارشان استفاده میشود. بنابراین وقتی میگوییم ابزار فروش، منظورمان یک اصطلاح بسیار کلی است که خودش میتواند شامل تعدادی تکنولوژی دیگر شود.
وظیفۀ نرمافزار آنالیز فروش، فراهم آوردن بستری است که مدیران فروش بتوانند عملکرد فعالیتهای خود را ردیابی و ارزیابی کرده و در نهایت بهبود ببخشند. در مقطعی در گذشته نه چندان نزدیک، ما از صحبت در مورد هوش مصنوعی به گونهای که گویی چیزی از یک رمان علمی-تخیلی است، دست کشیدیم. در اینجا برخی از ابزارهای فروش موفق نوآورانه برای فروش آورده شده است که در سال 2022 فرآیندهای فروش را در سراسر صنایع متحول میکند. وقتی نوبت به چیدن چارچوب یک گردش کار با ساختار خوب میرسد، هیچ کس بیشتر از فروشندگان خانه به خانه با مشکل مواجه نمیشود. عوامل اضافه شده سفر، دسترسی به اینترنت، تغییرات لحظه آخری و دسترسی محدود به منابع شرکت، اجرای یک گردش کار گام به گام قابل تکرار و سازگار را دشوار میکند. و این مشکلات به سمت بالا گسترش یافت، با مدیرانی که اغلب تلاش میکنند تا فعالیتها و پیشرفت تیمهای میدانی خود را مشاهده کنند.
مدیریت اطلاعات مشتریانبا استفاده ازCRM، { سئو مگ|} میتوانید اطلاعات جامعی از مشتریان خود را در یک مکان مرکزی ذخیره کنید. این اطلاعات شامل تاریخچه تعاملات، پروژهها، نیازها، و حتی ترجیحات مشتریان میشود. این قابلیت به تیم فروش کمک میکند تا با بررسی دقیق اطلاعات، به شیوه بهتری با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
۵ ابزار عالی برای مدیر فروش که رشد فروش را تضمین میکند
نرمافزار امضای سند تلفن همراه، بنابراین میتوانید در لحظهای که مشتری آماده است، به جای اینکه از طریق یک زنجیره ایمیل خستهکننده پشت و رو رنج ببرد، مدارک را نهایی کنید. برنامههای جذب سرنخ تلفن همراه، که به شما امکان میدهند کارتهای ویزیت و نشانها را در همایشها و نمایشگاههای تجاری اسکن کنید و اطلاعات تماس را فورا ذخیره کنید. CRM موبایل، بنابراین میتوانید بدون توجه به جایی که کسب و کار شما را میبرد، با سرعت و کارایی از مشتریان خود مراقبت کنید. مهم نیست که یک شرکت چقدر کوچک یا بزرگ است، این قدرت استراتژی آنهاست که به آنها امکان میدهد از آنچه که دارند حداکثر استفاده را ببرند. و درست مانند جنگ، بهترین استراتژی آن مدلی است که بر اساس اطلاعات ، دید و سرعت زیاد ساخته شده باشد.
او نمیدانست چه ابزارهای تخصصی میتواند به او در وظایف مدیریت فروش کمک کند. استفاده موثر از ابزارهای مدیریتعملکرد فروش، شامل تعیین اهداف واقعی و نظارت فعال بر پیشرفت میشود. به این ترتیب، مدیر فروش میتواند رکود جلوگیری کرده و یک تیم فروش فعال و نتیجه گرا را پرورش دهد. امروزه با توجه به پیشرفتهای عظیم حوزه فناوری و بازارهای رقابتی در سطح جهان، نرمافزارهای CRM به سیستمهای پشتیبانی پیچیده و چندلایه تبدیل شدهاند. از ارائه بهروزرسانیهای سریع گرفته تا ویژگی منحصربهفرد امتیازدهی به سرنخ و همچنین خودکارسازی وظایف تکراری … . اکنون نرمافزار CRM قابلیتهای بیشماری ارائه میکند که به کمک آن میتوانید تیم فروش را بهدرستی مدیریت کنید.
این ابزارها به تیمهای فروش کمک میکنند تا مشتریان را دستهبندی کرده، مناطق فروش را به طور متعادل تخصیص دهند، سهمیههای فروش را مدیریت کنند و عملکرد خود را بهینه سازی کنند. قابلیتهایی مثل پیش بینی فروش، یادآوری خودکار پیگیریها و پروفایلهای دقیق مشتری در بهترین نرم افزار CRM باعث میشود نیازی به ابزارهای جانبی نداشته باشید. مانیتورینگ عملکرد فردی و گروهیبا استفاده از گزارشها و داشبوردهای موجود درCRM، میتوانید عملکرد هر فرد از تیم فروش را مانیتور کنید. این اطلاعات به مدیران کمک میکند تا به نقاط قوت و ضعف هر فرد پی ببرند و برنامههای توسعهای متناسب را اجرا کنند. شبکه افیلی با تکیه بر تجربه و دانش فنی خود، بستر مناسبی برای ناشران و صاحبان مشاغل فراهم آورده است، تا با عضویت در این شبکه هر کدام بتوانند بهراحتی گروه هدف، برای کسبوکار خود را پیدا کنند.
چگونه ساختار تیم فروش را تعیین کنیم
اینها خصوصیاتی است که به شما کمک میکند تا مورد توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرید و شانس تبدیل آنها را افزایش دهید. این ابزارها که Sales acceleration نامیده میشوند باعث افزایش میزان فروش میشوند. تسریع فروش ابتکاری نوین است که به شما کمک میکند در بازه زمانی کوتاهتر، گفتگوهای بیشتری داشته باشید. این ابزارها باعث میشوند چرخه فروش شما کوتاهتر شده و معاملات بیشتری انجام دهید. در واقع وظیفه اصلی این نرم افزارها، خودکارسازی و ساده سازی فرایندهای مرتبط با فروش محصولات و خدمات است.
مهارتهای اساسی فروش که هر فروشندهای باید داشته باشد
به یاد داشته باشید که ادغام ابزارهای همکاری با پلتفرمهای فروش موجب ارتقا سطح کارایی این ابزار خواهد شد. این فعالیتها یک پایگاه داده غنی از مخاطبین را ایجاد میکنند، به ویژه زمانی که شخص اطلاعات تماس خود و احتمالاً اطلاعات مربوط به کسب و کارش را در ازای دریافت محتوای ارزشمند با شرکت یا سازمان شما مبادله میکند. امروزه با توجه به پیشرفتهای فناوری و بازارهای فوق رقابتی موجود، نرم افزارهای CRM به سیستمهای پیچیده و چند لایهای تبدیل شدهاند که تقریبا همه کاره هستند. اخیرا نرم افزارهای مختلفی برای ارتباطات درون تیم فروش به وجود آمده که امکانات بسیار متنوعی را فراهم میکنند. همین امکان منشن کردن و ارسال پیام که در نرمافزارهای CRM وجود دارد، میتواند بسیاری از نیازهای ارتباطی تیمها فروش را برطرف کند. نرم افزارهای برنامهریزی هوشمند به شما کمک میکنند که دقیقا این کار را انجام دهید و در کوتاهترین زمان ممکن، با بهترین سرنخها تماس بگیرید.
این مرحله همچنین شامل انجام تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل نیازهای مشتری و شناسایی فرصتها و چالشهای بالقوه است. با تجزیه و تحلیل دادههای تاریخی، روندهای بازار و بینش مشتری، مدیران فروش میتوانند عملکرد فروش آینده را به دقت پیش بینی کنند. این آنها را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند، منابع را به طور موثر تخصیص دهند و استراتژیها را در صورت نیاز برای دستیابی به اهداف فروش تنظیم کنند. پیشبینی فروش بینشهای ارزشمندی را در مورد تقاضای بازار ارائه میکند، به شناسایی شکافهای بالقوه در خط لوله فروش کمک میکند و از تصمیمگیری فعال پشتیبانی میکند. استفاده از بهترین ابزار برای تیم فروش، نه تنها کار فروش را سادهتر و سریعتر میکند، بلکه به تیمها کمک میکند تا بهره وری بالاتری داشته باشند و استراتژیهای خود را بر اساس دادههای واقعی تنظیم کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل مدیریت فروش به مدیران فروش این امکان را میدهد که عملکرد را اندازه گیری کنند، روندها را شناسایی کنند و بینش عملی به دست آورند.
ببینید که آیا بین محصول شما و مشتری احتمالی ناسازگاری وجود دارد؟ این کار باعث صرفهجویی در وقت میشود. برای انتخاب نرم افزار مناسب برای تیم فروش، فقط باید مفیدترین شبکهی اجتماعی را انتخاب کنید. بررسی کنید که مخاطبین شما وقت خود را بیشتر در کدام یک از این شبکهها میگذرانند. چرا به ابزارهای تعامل با مشتری نیاز دارید؟ابزارهای تعامل با مشتری (که معمولاً در CRM ادغام میشوند) به تسریع فرآیند فروش کمک میکنند. این ابزارها شامل ویژگیهایی مانند ارسال خودکار ایمیلهای پیگیری هستند که براساس رفتار مشتری تغییر میکنند. برای مثال، اگر یک مشتری روی لینک ایمیلی کلیک کند، سیستم به صورت خودکار یک پیام مرتبط برای پیگیری مشتری ارسال میکند.
گوگل ترندز یکی از مهمترین ابزارهای افیلیت مارکتینگ است با استفاده از ابزار گوگل ترندز میتوانید به محبوبترین کلمات کلیدی و موضوعاتی که در گوگل سرچ میشود دست پیدا کنید. MailChimp برای بازاریابان قالبهای خبرنامه پیش ساختهای ایجاد میکند که با کشیدن و رها کردن میتوانید آنها را ویرایش کنید و به سادگی یک خبرنامه طراحی کنید. در کل شما به عنوان یک بازاریاب وابسته باید از چهار ویژگی پیشرفته MailChimp شامل اتوماسیون بازاریابی، بخشبندی پیشرفته، پیگیری عملکرد و تست A / B استفاده کنید. نتیجه این تجزیه و تحلیل باعث میشود کل وبسایت خود را درک کنید و اقدامات بهتری برای بهبود وبسایت خود انجام دهید.
مثلا این نرم افزار میگه فلان مشتری دنبال خرید یه ساعت هوشمند ارزان با واچ فیسهای متنوعه. ابزارهای مدیریتعملکرد فروش به مدیران فروش اجازه میدهند پیشرفت تیمشان را ردیابی کنند، بازخورد لحظهای و واقعی ارائه دهند و تمام افراد را در مسیر نگه دارند. در ادامه قرار است به معرفی 10 مورد از مهمترین ابزارهای موردنیاز مدیر فروش بپردازیم. این روزها، مشتریان میتوانند تقریباً هر چیزی را از تلفنهای هوشمند خود خریداری کنند. بسیاری از پلتفرمهای نرمافزار فروش شروع به گسترش خدمات خود بر روی دستگاههای تلفن همراه کردهاند تا کسبوکارها بتوانند ابزارهای سازماندهی فروش خود را در حال حرکت استفاده کنند.
در بعضی از کسبوکارها این کار آنقدر مهم است که حدود 50 درصد از زمان کارشناسان فروش به آن اختصاص دارد. یکی از راههای افزایش بازید پستهای وبلاگ و وبسایت اشتراکگذاری آنها در شبکههای اجتماعی است. اگر میخواهید از رسانههای اجتماعی برای هدایت کاربران به سمت پستهای وبلاگ خود و سایر محتواهایی که لینکهای افیلیت مارکتینگ خود را در آنها به اشتراک میگذارید، استفاده کنید میتوانید این کار را خودکار سازی کنید. اگر هنوز وبسایت خود را راهاندازی نکردهاید میتوانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید.
دیگر ابزارهای مدیریتفروش
یکی از ابزارهای مدیریتفروش، ابزارهای آموزش کارمندان و تیم فروش است که بیشتر مدیران از آن استفاده میکنند. هنوز بازاریابهایی هستند که بیشتر وقت خود را صرف کارهای وقت گیر، دستی و تکراری میکنند که ارزش افزودهای ندارند و به راحتی میتوان از آنها اجتناب کرد. خوشبختانه با تعداد زیاد نرم افزارهای توسعه یافته، مدیران فروش دیگر نیازی به ابزارهای قدیمیو وقت گیر ندارند. این ابزارها که هدف اصلی آنها بهبود بهره وری فروشنده است، شامل طیف وسیعی از ابزارهای اتوماسیون و صرفه جویی در زمان است. با استفاده از نرم افزار بهره وری، مدیران فروش میتوانند بر جنبههای حیاتی تر فرآیند فروش تمرکز کنند. ابزارهای AI روز به روز کاربرد بیشتری پیدا کرده و برای کسبوکارها ضروریتر میشوند؛ لذا مهم است که مدیران فروش بدانند چگونه آنها را در فعالیتهای روزمرهشان به کار بگیرند تا به اهدافشان برسند.
اما ما اینجا 5 ابزار رو به شما معرفی کردیم تا بعدا خودتون دنبال شناخت ابزارهای دیگه فروش باشین. با کمک این ابزارها بدون نیاز به محاسبات وقتگیر، بهترین گزارشها آماده میشوند. برای شناسایی مشکلات تیم باید دادههای منسجم داشته باشید وگرنه به بیراهه میروید. اگر بدانید چه موانعی تیم را دلسرد میکند، میتوانید عملکرد اعضا را بهبود ببخشید.
یک مدیر فروش موفق به همراه تیم خود فعالیتهای مختلفی را در جهت فروش بیشتر و دریافت سود بالاتر برای سازمان انجام میدهد. در این زمینه فعالیتها و مسئولیتهای مختلفی وجود دارد که یک مدیر فروش باید به صورت حرفهای و منظم آنها را انجام دهد. استفاده از ابزارهای مختلف مانند اتوماسیون فروش میتواند کار را برای مدیر و همچنین اعضای تیم فروش سادهتر کرده و به موفقیت آنها بینجامد. بیشتر سازمانها با استخدام مدیر فروش به دنبال این هستند که سطح عملکرد کارمندان تیم فروش ارتقاء پیدا کند.
اگر یادتون باشه گفتم که ابزارهای زیادی برای فروش وجود داره که کارتون رو ساده میکنه. ولی این جای نگرانی نداره نرم ابزار اتصال و ادغام داده کمک میکنه سیستمهای مختلف رو بهم وصل کنین. بجز این دیگه لازم نیست که مدیر فروش هی از این ابزار به اون ابزار بره.
در نتیجه اگر شما به سبک و سیاق سالهای گذشته از محاسبات دستی یا اکسل استفاده میکردید و اکنون در مسیر کاریابی هستید، بهتر است به فکر یادگیری ابزارهای لازم برای مدیر فروش باشید. این ابزارها را میتوان در زمینهی پیشبینی فروش و مدیریت خط فروش، مدیریت سرنخهای فروش، آموزش کارمندان، تجزیه و تحلیل تماسهای سازمان و مدیریت پاداش کارمندان به کار برد. فعالسازی مدیریت فروش شامل تجهیز تیم فروش به منابع، دانش و پشتیبانی مناسب برای تعامل موثر با مشتریان بالقوه و بستن معاملات است. مدیران فروش آموزش، دسترسی به وثیقه فروش، بینش مشتری و ابزارهای فناوری را برای افزایش قابلیتهای فروش تیم ارائه میدهند. فعال سازی فروش تضمین میکند که متخصصان فروش اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز برای ارائه ارائههای فروش قانع کننده، رسیدگی به نگرانیهای مشتری و انتقال موثر ارزش محصولات یا خدمات را دارند. توسعه یک فرآیند مدیریت فروش به خوبی تعریف شده، ثبات و کارایی در فعالیتهای فروش را تضمین میکند.
مدیران فروش با ردیابی شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) مانند درآمد، نرخ تبدیل، اندازه متوسط معامله و طول چرخه فروش، بینش ارزشمندی در مورد عملکرد فروش به دست میآورند. این رویکرد داده محور به آنها کمک میکند تا نقاط قوت، ضعف و فرصتهای بهبود را شناسایی کنند. مدیران فروش به اعضای تیم خود بازخورد، مربیگری و حمایت میکنند و رشد و بهبود مستمر را تضمین میکنند. ابزارهای مدیریتفروش زیادن؛ ولی خب قرار هم نیست شما همه انواع نرم افزارهای مدیریتی رو بخرید. من 7 تا از مهمترین ابزارهایی که استفاده از اونها توی همه صنایع رایج هست رو به شما معرفی میکنم و شما باید برحسب نیازتون یک یا چند مورد رو تهیه کنید.
پس حتما کسی را استخدام کنید که حداقل 80 درصد این ویژگیها را داشته باشد. وقتی حرف از ابزارهای فروش میشه، منظور همون ابزارهای دیجیتالی هست که مدیران و اعضای تیم فروش استفاده میکنن تا بتونن کارهاشون رو راحتتر و سریعتر انجام بدن. اصطلاح «هوش فروش» به مجموعه گستردهای از فناوریها اطلاق میشود که به بازاریابان کمک میکند اطلاعاتی درباره مشتریان بالقوه و فعلی پیدا کنند، نظارت کنند و درک کنند. هوش فروش به کسبوکارها کمک میکند تا دادههای مشتریان را در یک منطقه جمعآوری و دستهبندی کنند. این ابزارها که هدف اصلیشان بهبود بهرهوری فروشندگان است، طیف وسیعی از ابزارهای اتوماسیون و صرفهجویی در زمان را در برمیگیرند.
اگرچه امروزه فهرستهای راهنما محبوبترین رسانهها نیستند، ولی هنوز هم ناشرانی وجود دارند که از آنها برای جستجوی برنامههای جدید استفاده میکنند. به همین دلیل میتواند یکی از گزینهها برای معرفی برنامه همکاری در فروش شما باشد. این ابزارها در وقت صرفهجویی کرده و کمک میکنن بهجای اینکه انرژی تیم فروش روی انجامِ کارهای اداری خستهکننده و وقتگیر هدر بشه، برای مشتری ارزش ایجاد کنن. تیم فروش قوی و موفق مثل ساعت کار میکند و در نهایت یک نفر باید باشه که چرخدندههای این ساعت را مرتب کنترل کند. استراتژیهای مدیریت تیم فروش هم مثل روانکنندهای است که حرکت چرخدندهها را تنظیم کرده و از تنشهای احتمالی بین آنها جلوگیری میکند.
ابزارهای مورد نیاز برای مدیر فروش در سال ۲۰۲۵
شما به راحتی میتوانید حجم کمیاز معاملات را در یک صفحه وب پیگیری کنید. اما همانطور که لیست مشتریان شما بزرگ میشود، صفحات وب میتوانند به سرعت زیاد و حجیم شوند. نرم افزار Pipeline به شما امکان میدهد حجم فزایندهای از معاملات بالقوه را به گونهای مدیریت کنید که بر زمان یا منابع شما فشار وارد نکند، در حالی که همچنین یک نگاه اجمالی به تلاشهای شما در آینده ارائه میدهد. موارد بالا کمک میکنند تا یک رابطهی واقعی را با کارمندان خود تجربه کنید. احساس ارتباط با مدیریت موجب افزایش قابل توجه بهرهوری کارمندان میگردد.
اگر شما یک تردمیل برای خانه خود میخریدید، روند انجام آن خرید بسیار متفاوت از زمانی است که صاحب یک مرکز تناسب اندام هستید که نیاز به خرید بیست تردمیل برای کسب و کار شما هست. اعداد پشت عملیات شما مانند سرنخهایی هستند که وقتی سازماندهی، جمعآوری و تفسیر شوند میتوانند بینشهای باورنکردنی را در مورد آنچه واقعاً در جریان است نشان دهند. آنها میتوانند نقاط ضعف فرآیند شما را مشخص کنند و نقاط قوت شما در کجا موفقیت شما را به همراه دارند. انعطافپذیری در تعیین نوع کارکرد ویا چیدمان فضای کار؛ یگ فرهنگ سازمانی خوب است. تقدیر از موفقیتهای کارکنان، برگزاری رویدادها و مسابقات برای ایجاد شوق و اشتیاق در کارمندان نیز از دیگر فرهنگهای مفید است. طبیعتاً زمانی که اطلاعات جامعی از تاریخچه تعاملات مشتری داشته باشید، نسبت به ترجیحات وی آگاهتر خواهید بود و بدین ترتیب میتوانید تعاملات با مشتریان را شخصیسازی کنید.
- کلمه ی تیم فروش شامل تیم و فروش میشود دلیل این تحلیل ابتدایی، واژهی نخست آن یعنی «تیم» است.
- {
- این شامل طراحی ساختار فروش بهینه، تعیین نقشها و مسئولیتها و استخدام، آموزش و ایجاد انگیزه در تیم فروش است.
- |}
- برای اکثر کسب و کارها، تهیه نرم افزار سی آر ام اولین قدم و سرمایه گذاری است که در زمینه فناوری فروش و ابزارهای مورد نیاز تیم فروش انجام میدهند.
- {
- مدیریت فروش شامل طیف گستردهای از مسئولیتها و فعالیتهایی است که با هدف بهینهسازی فرآیند فروش انجام میشود.
- |}{
- مدیریت فروش موثر مستلزم شناخت عمیق بازار، مشتریان و محصولات یا خدمات سازمان است.
- |}
- ایمیلهای شخصیسازیشده را در لحظهای که سرنخ به دست میآید ارسال کنید.
ایجاد یک ماتریس جادویی برای افزایش فروش
در شرح وظایف بهصورت دقیق درباره توقعات و انتظاراتی که از پرسنل دارید صحبت کنید و هیچ جای ابهامیباقی نگذارید. انجام دادن کاری که دوست دارید راحتتر است و موفقیت را سادهتر میکند. رویکردهای فردی خیلی مهماند، چون تعیین کننده کیفیت ارتباط شما با مشتری هستند.
آموزش پذیری، استقبال از ایدههای جدید
پیش از استخدام افراد برای سمتهای گفتهشده، درباره وظایف و شرح شغلی آنها مگ سئوبهخوبی تحقیق کنید و فرایند جذب نیرو را با آگاهی و تسلط کامل پیش ببرید. این وظیفه اغلب به کارشناسان ارشد فروش و متصدی حساب در شرکتهای بزرگتر محول میشود؛ اما خوب است که همه آن را بلد باشند. همچنین میتوانید به منظور تنظیم کمپینهای خود در آینده و گزارش عملکردیتان را هم بررسی کنید. از آنجایی که این شبکهی اجتماعی 2 میلیارد و 375 هزار کاربر فعال دارد، بنابراین عضویت در آن میتواند نتایج بسیار ارزشمندی را برای شما به ارمغان بیاورد. تمامیحقوق این وبسایت متعلق به تیمیار است.این وب سایت با ICMS تیمیار (راهکار دید) راه اندازی شده است. جز آن چیزهایی که هنوز زیاد بین ایرانیها جا نیفتاده ولی اهمیت جهانی دارد.
{
۳۵ مهارت فروش که هر فروشندهای باید برای ساختن مسیر شغلی حرفهای خود بداند!
|}
ارتباط فعال با مشتریاناز طریق ابزارهای ارتباطی درCRM، مثل واتساپ، تلگرام، ایمیل و پنلهای پیامکی، تیم فروش میتواند با مشتریان به صورت فعال و موثر ارتباط برقرار کند. ارسال پیام های شخصیسازی شده، پیامهای انبوه، تکی و اطلاعیههای ویژه از دیگر قابلیتهای مفید CRM در این زمینه است. تعیین اهداف فروش و پیگیری عملکردبا قابلیتهای تعیین اهداف درCRM، میتوانید اهداف فروش را مشخص کرده و عملکرد تیم را با اندازهگیری آنها پیگیری کنید. این اطلاعات به مدیران کمک میکند تا تیم را به سمت اهداف تجاری هدایت کنند و در صورت نیاز تصمیمات اصلاحی اتخاذ کنند.
به عنوان مثال، ابزارهای مدیریتارتباط با مشتری (CRM)، ابزارهای هوش فروش و جستجوی مشتری، ابزارهای تسریع فروش، ابزارهای اتصال داده و یکپارچه سازی و غیره. ابزارهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، هر کدام میتوانند شامل نرم افزارهای زیادی باشند. جالب اینجاست که امروزه هر کدام از این ابزارهای مورد نیاز مدیر فروش میتوانند علاوه بر تعیین نیاز مشتری، قیمتهای ویژهای را نیز به مشتری ارائه دهند! پس نتیجه میگیریم که بازاریابی و فروش وارد مرحله جدیدی از تاریخچه خود شده اند و مدیران فروش باید خود را با این دوره تاریخی جدید تطبیق دهند.
برای مثال ابزارهای مدیریتارتباط با مشتریان (CRM)، ابزارهای هوش فروش و جستجوی مشتری، ابزارهای تسریع فروش، ابزارهای اتصال و ادغام داده و … جزء ابزارهای مورد نیاز مدیر فروش هستند. این دسته خاص از ابزارهای فروش، بر روی فروش تیمیمتمرکز هستند و پایه اصلی طراحی آنها ایجاد ارتباط سریع میان اعضای تیم فروش بوده است. فرقی نمیکند که موضوع اشتراکگذاری ایده فروش، مدیریت پروژهها یا تصمیمگیری سریع باشد، در هر حالت این ابزارها کارایی خود را ثابت کردهاند. در واقع ابزارهای موجود در دسته همکاری، فضای آنلاینی را فراهم کردهاند تا تیم فروش را گرد هم آورده و به هم متصل کنند. در این راهنما به معرفی و بررسی ابزارهای مورد نیاز تیم فروش در جهت افزایش نرخ بستن معاملات و همچنین جذب سرنخهای جدید در کنار حفظ مشتریان فعلی پرداختیم. همانطور که پیشتر هم اشاره شده، امروزه برای سهولت کار کسب و کارها بسیاری از این ابزارها، تحت یک نرم افزار جامع CRM توسط شرکتهای تولید کننده طراحی شده و به بازار عرضه میشوند.
مدیران فروش با تسلط بر فرآیند مدیریت فروش و استفاده از ابزارهای مناسب، میتوانند عملکرد فروش را بهینه کنند، رشد درآمد را افزایش دهند و به نتایج استثنایی دست یابند. در مقایسه با نرم افزارهای صفحه گسترده (مانند اکسل)، ابزارهای تجزیه و تحلیل فروش به مدیران فروش کمک میکند تا بهترین گزارشهای ممکن را در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون محاسبات وقت گیر دریافت کنند. ابزارهای مورد نیاز مدیران فروش شامل تکنولوژیهایی میشودکه برای مدیریت بخش فروش و ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.
یک گردش کار فروش خوب، توالی درست و منظمیاز وظایف و فعالیتها را بهخصوص در فعالیتهای تکراری نشان میدهد. یک گردش کار خوب باید به صورتی باشد که وظایف بهدرستی و در زمان مشخص خود انجام شوند تا تمام افراد با حداکثر ظرفیت خود کار کنند. به این صورت زمانی که برای جستجوی کار بعدی صرف میشود بسیار پایین بوده و پروژهها با بیشترین سرعت انجام میشوند.
این چتبات، اطلاعات را ازهادی جمعآوری و دادهها را از CRM میگیرد تا جزئیات مدنظر این مشتری را در اختیار او قرار دهد. این چتبات همزمان با انجام این کار، سوالات و پاسخهایهادی را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد و اطلاعات به دست آمده را مستقیماً در اختیار نماینده فروش قرار میدهد. نرخ پذیرش ابزارهای تجزیه و تحلیل فروش در کسب و کارها و سازمانهای مختلف به سرعت در حال رشد است. این در حالی است که در گذشته، عمدتاً شرکتهای بزرگتر از این نوع فناوری بهره میبردند. در این مطلب به تمامینکاتی که برای راهاندازی تیم فروش موفق نیاز دارید، میپردازیم؛ با ما همراه باشید.
{
بهترین روش ثبت اطلاعات مشتریان کسب و کار
|}
این بدان معناست که شما میخواهید هر فروش 100% بدون دردسر به نظر برسد، حتی در حالی که میلیونها چیز دور از چشم مشتری در حال انجام است. انجام تمام فعالیتهای بالا، تمام آنچه برای موفقیت لازم دارید نیست؛ حتی بهترین فروشندگان تاریخ نیز گاهی دچار شکست شده اند. اینجاست که نیازمند ورود شما و انگیزه دادن به تیم در موقعیتهای دشوار است.
این ابزارها، مدیریت محتوا، آموزش و تحلیل را تسهیل کرده و به فروشندگان اطمینان میدهند که نرم افزار مناسب برای رسیدن به موفقیت را در اختیار دارند. این پلتفرمها برای کسبوکارها بسیار ضروی هستند، چون کارهای تیم فروش و بازاریابی را با هم هماهنگ کرده، مهارتهای آنها را بهبود میدهند و بینش ارزشمندی را برای تصمیمات دادهمحور فراهم میکنند. پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM ابزاری برای جمع آوری اطلاعات مشتریان و پیگیری آنها است. میتوانید سی آر ام را با هر نرمافزار دیگری ادغام و اطلاعات را به سرعت و اتوماتیک جابهجا کنید. در واقع این نرمافزار یکی از مهمترین نرم افزارهای لازم برای بازاریابی و فروش است.
اگر نمیدانید کوچینگ فروش چیست و چطور قرار است زندگیتان را از این رو به آن رو کند، حتما این درس از درسنامه را بخوانید. با این روش ویژگیهای محصولتان را بهتر پرزنت میکنید و متقاعد کردن مشتری هم راحتتر است.
در نتیجه هرچه در این موضوع وقت بگذارید پیشرفت بیشتری را تجربه خواهید کرد. یکی از مهارتهای کارشناس فروش که کمتر به آن پرداخته میشود، روحیه کارآفرینی و انگیزه پیشرفت مستمر است. به عنوان یک عضو تیم فروش اگر بتوانید فرصتهای فروش در جایی که به وضوح وجود ندارند، ایجاد کنید. سپس نقشه این فرصتها را تا اجرا و تحویل طراحی کنید، نشان خواهید داد که استعداد طبیعی برای فروش دارید. کنجکاوی به این معناست که کارمند فروش علاوه بر فروش، به چالشها و نگرانیهای خریداران نیز اهمیت میدهد. به عبارتی دیگر، این ویژگی کارشناس فروش موفق یعنی او مایل به درک چرایی نگرانیهای مشتریان است.
اما مدام شاکی بود که کارهای اداری و هماهنگیهای مربوط به مشتریان کار خسته کننده برایش است. حرف تا آنجایی پیش رفت که من متوجه شدم هیچ ابزار تخصصی برای بخش فروشش تهیه نکرده است. از او پرسیدم آیا ابزار مورد نیاز مدیر فروش را در اختیارش قرار داده؟ جوابش واضح بود. نمیدانست ابزارهای تخصصی که در وظایف مدیریت فروش به او کمک میکند کدامها هستند.
مدیران فروش با توانمند ساختن متخصصان فروش برای ارائه ارائههای فروش قانعکننده، رسیدگی به نگرانیهای مشتری به طور موثر و انتقال ارزش محصولات یا خدمات سازمان، اثربخشی تیم را در افزایش فروش به حداکثر میرسانند. هنگامیکه برنامه فروش ایجاد شد، مدیران فروش بر سازماندهی موثر تیم فروش تمرکز میکنند. آنها نقشها و مسئولیتهای فروش را تعریف میکنند، متخصصان فروش را جذب و آموزش میدهند و اطمینان میدهند که تیم مهارتها و منابع لازم را برای موفقیت دارد.
{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتمهای گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکههای اجتماعی|مدیریت شبکههای اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}